Reklama
  • Środa, 14 września 2016 (15:00)

    Knot

Gdyby węzeł gordyjski wyglądał tak jak przestrzenne zagadki w Knot, to do jego pokonania zdecydowanie lepsze od miecza byłyby tresowane korniki. To zabawa bardziej drewniana niż Pinokio – ale rozrywki pomimo tego całkiem tu sporo. Rozkłada klocki: Krigore

Reklama

Pomysł jest prosty: dostajemy serię łamigłówek w postaci przemyślnie połączonych ze sobą w mniej lub bardziej poplątaną bryłę klocków i należy tak nimi manipulować, by rozdzielić wszystko na części pierwsze.

Zabawa toczy się w przestrzeni trójwymiarowej: każdy z elementów – jeśli tylko nie jest blokowany przez inne – można przesuwać w dowolną stronę, całością zaś wedle uznania obracać. Nie powiem, ćwiczy to wyobraźnię przestrzenną: na ogół, obserwując łańcuch zależności, trzeba znaleźć wytrych w postaci klocka, który oddzieli się jako pierwszy, i tak poustawiać resztę, by go uwolnić.

Czasem trafiają się podpuchy, kiedy indziej – jak choćby w świetnej zagadce z kluczem – podpowiedzi. Całość nie jest przesadnie długa – 40 łamigłówek zrobiłem w jakieś cztery godziny. Technicznie jest bez fajerwerków, ale gra stworzona w Unity wygląda estetycznie. W przypadku jednej tylko zagadki zdarzyły mi się ewidentne błędy.

W Knot, kiedy zdejmujemy kolejne klocki, te znikają, by nie przeszkadzać w dalszej zabawie. Tak też się stało z dwoma wyjątkowo długimi elementami jednej z układanek – najwyraźniej wysunąłem je poza pole gry i rozpłynęły się w powietrzu pomimo faktu, że tak naprawdę cały czas były uwięzione pośród pozostałych. Cóż, nie powinno się to zdarzyć.

Tym niemniej całość udowadnia, że nawet drewniany gameplay może być czasami bardzo dobry, sam Knot jest zaś przyjemną odskocznią od bardziej tradycyjnych gier strzelacko-napadackich. Zresztą, jak skończycie, pokażcie go starszym domownikom – jestem pewien, że również docenią.

|CDA|

Zobacz również

  • Wieprz jest dziki, wieprz jest zły, wieprz ma dla was drugiego Shadow Warriora. Flying Wild Hog jest z nami już od siedmiu lat, a wciąż niewiele o nim wiadomo. Na tle innych developerów... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.